علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

شرکت اینتل

شرکت اینتل ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده‌ها و ادوات نیمه هادی ، تصمیم گرفته است قدیمی‌ترین و باارزشترین نام تجاری محصولات خود را دور بیاندازد. Pentium که برای اولین بار در سال 1993 به عنوان نام تجاری نسل پنجم CPU های تولیدی این شرکت معرفی گردید به آرامی در نسل فعلی پردازنده‌های اینتل ناپدید خواهد شد و جای خود را پردازنده های «سری 600» ، خانواده D900 و D800 خواهد داد .

تا کنون اینتل درباره این تغییر نام هیچ اظهار نظری نکرده است و مراسم اعلانی برای آن در نظر گرفته نشده است. این تغییر نام در آینده نزدیک بر روی تمامی پردازنده های خط تولید Pentium اعمال خواهد شد و محصولات جدید با القابی نظیر Intel D 920 یا Intel 672 بدون هیچ‌گونی تغییری در معماری و فن‌اوری‌های متداول فعلی عرضه خواهد شد.

تغییر نام تجاری یک محصول شناخته شده همیشه یک ریسک می‌باشد اما به گفته Kevin Krewell سردبیر نشریه Microprocessor Report " نام گذاری سنتی پردازنده های Pentium قدیمی و بسیار گیج کننده شده و تازه‌‌سازی آن اجتناب ناپذیر می‌بود ".

از سال 1993 تا کنون ده ها خانواده جدید از CPU های اینتل تحت نام Pentium عرضه شده اند که تنوع این محصولات در Pentium 4 بسیار زیاد و سردرگم کننده شده است، هرچند اقدام اخیر این شرکت مبنی بر نام گذاری پردازنده ها با شماره مدل هایی نظیر 670 کمی در تفکیک مدل ها خانواده‌ها مفید واقع شده بود.

به گفته Krewell " پردازنده ها در خط تولید محصولات اینتل اهمیت کمتری پیدا کرده اند و توجه این شرکت هم‌اکنون بیشتر به پلتفورم ها ، نظیر Centrino معطوف گشته است". لذا با اینکه انتظار میرود پاک کردن نام Pentium نتایج مضرری را به همراه داشته باشد اما به میزانی نخواهد بود که به اینتل صدمه‌ای وارد کند .

در اوایل سال جدید میلادی ، کمپانی اینتل به خصوص در بخش بازاریابی محصولاتش تحولات گوناگونی ایجاد کرده است که این تحولات دقیقا یک هفته پس از انتصاب Eric Kim به مقام مدیر بازاریابی رخ داده است . در اولین گام شعار Intel inside 37 ساله این شرکت هدف قرار گرفته و به Leap Ahead تغییر پیدا کرد ، پس از آن در جریان نمایشگاه CES 2006 تغییر نام تمامی پردازنده های موبایل و معرفی لوگوهای جدید آن ها و هم اکنون نیز کنار نهادن Pentium که زمانی ، نماد قدرت و سرعت کامپیوتر به شمار میرفت.

این تغییر نام مسلما به نفع AMD رقیب سرسخت اینتل در بازار پردازنده ها خواهد بود و سهم فروش این شرکت را به صورت مقطعی افزایش خواهد داد.

 

به نقل از وبلاگ تخصصی سخت افزار

 از طرف : مازیار پورقربانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد