علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

٭ چگونه چین اینترنت را با ربودن Domain ها سانسور می کند؟

6 نتایج تحقیقات یک موسسه نشان می دهد که روز به روز به تعداد Domain های ربوده شده در چین افزوده می شود. نتایج تحقیقات موسسه DIT نشان می دهد که چین با ربودن Domainها سانسور مورد نظر خود را در اینترنت اعمال می کند.
چین می خواهد از اینترنت برای تقویت رشد اقتصادی خویش بهره ببرد و در عین حال می خواهد از دسترسی مردم چین به مطالب و محتوای مضر در اینترنت جلوگیری کند.
سایت های خبری مستقل و گروه های مخالف می خواهند از اینترنت برای مقاصد اصلی خویش یعنی دسترسی آزاد به اطلاعات استفاده کنند و این به معنی آن است که هر کس در هر کجا بتواند به راحتی به هر آنچه که می خواهد دسترسی پیدا کند.
چین در نبرد با آزادی در اینترنت از تکنیک های جدیدی برای مسدود کردن سایت ها استفاده می کند.
بیل دانگ سخنگوی DIT می گوید: این بزرگ ترین فعالیت تاریخ برای ربودن وب سایت هاست.
کلیه کاربران چینی که درصدد بازدید از سایت های ممنوعی هستند به یک آدرس IP دیگر هدایت می شوند. چین این کار را با کمک به هم ریختن DNSها انجام می دهد.
چین با دستکاری کردن DNSها در چین به خواسته خود در سانسور سایت ها می رسد.
DNS یا Domain Name Server کامپیوتری است که به هر کامپیوتر IP آدرس هر سایت را می گوید: اگر کسی به عنوان مثال درصدد ورود به www.yahoo.comباشد DNS به کامپیوتر آن فرد که درصدد ورود به سایت است، آدرس آن سایت را می دهد و هنگامی که کامپیوتر آدرس را دریافت می کند، می تواند به آن سایت متصل شود.
متخصصان چینی سوابق DNS سایت های ممـنـوعه را تغییر می دهند و از این طریق آدرس IP غلط به کاربر می دهند. آدرسی که مقامات چینی برای هدایت سایت های ممنوعی در نظر گرفته اند 640330880161 است که متعلق به http://falundafa-ca یک سایت ثبت شده در کانادا متعلق به فرقه فالون گونگ است. چینی ها این آدرس را قبلا مسـدود کرده انـد و هیچ کاربری در سراسر خاک چین نمی تواند به این سایت دسترسی داشته باشد.
هنگامی که کاربری درصدد ورود به سایت ممنوعه ای است به این سایت هدایت می شود که آن نیز خود مسدود است.
مزیت این روش برای چینی ها آن است که به آنها احتیاجی ندارند هر بار با تغییر آدرس IP یک سایت راهکارهای خود را برای مسدود کردن آن تغییر دهند.
هنگامی که چین بر اثر اعتراضات جهانی، ممنوعیت استفاده از سایت گوگل را برای کاربران چینی لغو کرد، دولت از روش ربودن سایت برای جلوگیری از مراجعه کاربران به گوگل استفاده کرد و زمانی که کاربران چینی درصدد ورود به گوگل بر می آمدند، به طرف یک موتور جست و جوی چینی هدایت می شدند و نمی توانستند از گوگل استفاده کنند.
البته در کنار این، چین گوگل را به شدت سانسور می کند. به عنوان مثال اگر کاربری در چین، نام فرقه فالون گونگ را جست و جو کند، در گوگل چیزی نخواهد یافت.
چین هم اکنون سانسور خود را به غیر از چین، در هنگ کنگ و ماکائو نیز اجرا می کند.

زهرا سعادتی 

نظرات 2 + ارسال نظر
نوپا سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 11:41 ق.ظ http://www.taheri.blogsky.com

باسلام خدمت شما
رامسر شهر دوران خدمت سربازیام یادش بخیر
ممنون می شوم نظراتتان را در باره وبلاگم مطرح نمایید
به امید دیدار

هادی . ف شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:05 ب.ظ

با سلام و احترام،

دوست عزیز با توجه به اشاره ای که در وب خودتان به گروه چینی فالون گونگ (فالون دافا) داشتید ما جمعی از تمرین‌کنندگان این روش در ایران به‌عنوان افرادی که از نزدیک با این روش آشنایی داریم و به تمرین آن می‌پردازیم بر خود لازم می‌دانیم حقایقی را در این مورد با شما در میان بگذاریم، از این‌که بذل عنایت می‌فرمایید و این نامه را مطالعه می‌فرمایید سپاسگذاریم.



فالون دافا (معروف به فالون گونگ) روشی برای پالایش و پرورش ذهن و بدن بر اساس اصول حقیقت، مهربانی، بردباری است که در سال 1992 توسط آقای "لی هْنگجی" در کشور چین به عموم معرفی شد. این روش درحال حاضر در بیش از هفتاد کشور جهان تمرین می‌شود. تمرین‌کنندگان فالون دافا با انجام 5 تمرین آرام و ساده بدن خود را پالایش و تقویت می‌کنند و با مطالعه‌ی اصول معرفی شده توسط آقای لی هنگجی یاد می‌گیرند که چگونه در زندگی روزانه‌ در افکار و اعمال خود استاندارهای اخلاقی بالاتری را رعایت کنند و در هر کجا که هستند، در خانواده، محیط کار، جامعه، ... فرد خوبی باشند. خلاصه‌ی این اصول را می‌توان در سه کلمه‌ی حقیقت، مهربانی، بردباری بیان کرد.



در مدت چند سالی که به تمرین این روش می‌پردازیم از نزدیک شاهد اثرات مفید، مؤثر و بعضاً فوق‌العاده‌ی آن بر سلامت جسمی و اخلاقی ‌تمرین‌کنندگان این روش، ازجمله خودمان بوده‌ایم.



درحال حاضر این روش در بیش از هفتاد کشور دنیا تمرین می‌شود و از آن به خوبی استقبال شده است. متأسفانه کشور چین پس از گذشت هفت سال از معرفی فالون دافا، با مشاهده‌ی آمار جمعیتی تمرین کنندگان (بیش از 100 میلیون نفر) که از تعداد اعضای حزب کمونیست بیشتر می‌بودند و به دلیل وجود تضاد بین عقاید الحادی حزب کمونیست با روش‌های معنوی و الهی در سال 1999 فالون دافا را در آن کشور ممنوع اعلام کرد. حکومت کمونیست چین در مدت این 6 سال به روش‌های گوناگون و وحشیانه‌ای تمرین‌کنندگان فالون دافا در آن کشور را مورد آزار و شکنجه قرار داده است به‌طوری که تاکنون بیش از 8000 نفر زیرشکنجه به قتل رسیده‌اند.

در ادامه‌ی این سـیاست بدخواهانه، تمرین‌کنندگان صلح جوی فالون‌گونگ در کشور چین، از کار برکنار شده و از مدارس اخراج می‌شوند، از خانه‌هایشان بیرون رانده شده و به جریمه‌های سنگین محکوم می‌شوند، و به روش‌های غیرانسانی و تأسف انگیز، مورد آزار و اذیت بی‌رحمانه قرار می‌گیرند، صدها هزار تن دستگیر و به اردوگاه­های کار اجباری، مراکز شستشوی مغزی و زندان‌ها فرستاده شده و یا به اجبار در بیمارستان‌های روانی محبوس گردیده و بیش از 2000 نفر نیز تا کنون زیرشکنجه به قتل رسیده‌اند

همچنین با دروغ پردازی و جعل حقیقت، از طریق رسانه‌های خود، از فالون دافا تصویری منفی ارائه داده، آن‌را به‌عنوان "فرقه‌ای شیطانی" معرفی کرده است و با این اخبار کذب ذهن مسئولین سایر کشورها را نیز مسموم و آن‌ها را ترغیب به ممنوع کردن این روش در کشورشان کرده است. در طول این مدت سعی کرده است حقایق مربوط به شکنجه و آزار تمرین‌کنندگان و نقض حقوق انسانی آن‌ها از دید مردم دنیا پوشیده بماند.

درطول این دوران خشونت و آزار و اذیت، تمرین‌کنندگان فالون‌گونگ همواره، نیک‌خواهی و مهربانی بی‌نظیر خود را نشان داده‌اند. حتی یک تمرین‌کننده هم، هیچ‌گونه مقابله‌ای با پلیس نکرده است. در سراسر جهان تمام تمرین‌کنندگان فقط با استفاده از راه‌های قانونی، مسالمت‌آمیز و بدون خشونت پژوهش‌خواهی کرده‌اند.

امید است در پرتو آشکارشدن حقایق، آزار و اذیت و رنجی که ‌بر میلیون‌ها انسان بی‌گناه تحمیل شده است، متوقف گردیده و با حمایت و همکاری تمام دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و مردم خوب و حقیقت‌جوی سراسر دنیا، تمرین‌کنندگان کشور چین‌ نیز بتوانند همچون گذشته از ابتدایی‌ترین حقوق فردی و اجتماعی خود برای تمرین آزادانه‌ی این روش در کنار سایر تمرین‌کنندگان دنیا، بهره‌مند شوند.



فالون دافا روشی است که تمرین‌کنندگان خود را از درگیر شدن در امور سیاسی بازمی‌دارد و آنان را ملزم به رعایت قوانین کشور خود می‌کند. ما نیز بر همین اصل، روابط دوستانه‌ی فرهنگی، تجاری و سیاسی بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور چین را محترم می‌شماریم و امیدواریم دولت‌مردان کشور عزیزمان در کنار ارتباط دوستانه با سایر کشورهای جهان از جمله کشور چین، اصول حقیقت، نیک‌خواهی، بردباری و عزت و نیک‌بختی شهروندان این کشور را بر اندیشه‌هایی کمونیستی که هر جریان و روش معنوی را خرافات قلمداد کرده و سعی در ریشه‌کن کردن آن می‌کنند ، مقدم شمرند.


با تشکر
جمعی از تمرین ‌ کنندگان فالون دافا در ایران – تهران


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد