علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

دکتر ربات




دکتر ربات، در خدمت بیماران















004546.jpg


بیمارستانی در آمریکا کارمند جدیدی استخدام کرده است که حدود ۵/۱ متر قد دارد. اما چرا استخدام این کارمند مورد توجه واقع شده است؟ از آنجا که این کارمند رباتی است که جهت فراهم آوردن دسترسی از راه دور بیماران به دکترهایشان، طراحی شده است.
این ربات که دکتر ربات نام گرفته است شبیه یک جاروبرقی بزرگ به نظر می رسد و یک صفحه نمایش به عنوان سر آن به چشم می خورد. بیمارستان جان هاپکینز در بالتی مور از این ربات استفاده می کند تا در صورت نبودن دکترمربوط به یک بیمار متوجه شود که آیا بیمار مایل است دکتر دیگری او را بپذیرد و در غیر این صورت امکان ارتباط راه دور دکتر و بیمار و مشاوره و معاینه را به خصوص برای دکترهای روانشناس فراهم آورد.
دکتر لوئیس کاووسی که مسئول پروژه دکتر ربات می باشد می گوید: تمامی این بیماران پیش از این به نوعی با من در ارتباط بوده اند. او به عنوان یک پروفسور و مدیر یکی از بخش های بیمارستان هاپکینز مشغول به کار است. وی با استناد به تجربیاتش می گوید بیماران تمایل دارند حتی به صورت مجازی هم که شده تحت معاینه دکتر خود قرار گیرند. کاووسی عضو هیأت مدیره شرکتی است که این ربات را ساخته است. او به مورد قبول واقع شدن این ربات از سوی بیماران خوش بین است و امید دارد آنها به دکتر ربات به عنوان مکانیزمی که ارتباط با دکترهایشان را میسر می سازد، نگاه کنند.
مرحله آزمایشی استفاده از این ربات تا پایان ماه اکتبر تکمیل خواهد شد و در صورت موفق بودن، پروژه بزرگتری آغاز می گردد که در آن بیماران و بیمارستان های بیشتری شرکت خواهند کرد.
می توان از این ربات در موقعیت هایی که امکان ارتباط مستقیم دکتر با بیمار وجود ندارد استفاده کرد، از جمله در جبهه های جنگ و هنگام وقوع حادثه های طبیعی. حس گرهای مادون قرمز، صفحه نمایش متحرک، دوربین ویدئویی با قابلیت زوم، بلندگو و میکروفون تعبیه شده در دکتر ربات به پزشکان این امکان را می دهد که به کمک یک دسته کنترلی و با برقراری ارتباط از طریق اینترنت از فواصلی بسیار دور بیماران خود را معاینه کنند. دیدن چهره بیمار و عوامل ظاهری و توضیحات ایشان راه تشخیص بسیاری از بیماری ها را هموارتر می کند. پاسخگویی و برقراری ارتباط به صورت بلادرنگ توسط دکتر ربات بسیاری از بیماران را تحت تأثیر قرار داده است.
هنگامی که الیزابت مینت که یک پلیس ۵۶ ساله بازنشسته است پس از عمل کلیه با دکتر ربات مواجه شد از دیدن تصویر دکتر کاووسی و سادگی برقراری ارتباط با وی توسط این ربات متعجب شد. او می گوید: هنگام صحبت با دکتر ربات احساس می کردم که او همان دکتر کاووسی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد