علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

مشاهده NTFS در لینوکس

مشاهده NTFS در لینوکس

NTFS مخففی است از New Technology Filesystem. NT برای اینکه در ابتدا به وسیله سیستم ویندوز ان تی استفاده شد و فایل سیستم هم نحوه ذخیره کردن فایل ها بر روی دیسک را مشخص می کند.سیستم عامل های مختلف از روش های گوناگونی برای ذخیره فایل ها استفاده می کنند و NTFS از طرف ویندوز های NT و 2000 و XP استفاده می شود.

شما می توانید در سیستم عامل DOS با استفاده از NTFSDOS و یا با استفاده ازNTFS for Windows 98 از http://www.sysinternals.com/  در این سیستم عامل ها هم از درایوهای NTFS بخوانید.

 

بحث ما در اینجا به استفاده از درایو های NTFS در لینوکس مربوط می شود.همان طور که می دانید در سیستم عامل لینوکس فایل سیستمی متفاوت از NTFS استفاده می شود و به همین دلیل شما نمی توانید از درایو های NTFS ( البته نه همیشه ) استفاده کنید.

بیشترین مشکلی که این چند وقت مشاهده کرده ام بعد از استفاده از مودم مربوط به همین مساله NTFS می شود.از آنجا که در ایران بیشترین نسخه ای که استفاده می شود Red Hat می باشد این مشکل بیشتر خود را نشان می دهد.مسولان این شرکت طبق گفته خودشان به علت مشکلات قانونی هنوز حاضر به استفاده از پشتیبانی NTFS در کرنل خود نشده اند.

بهترین راه حلی که فعلا وجود دارد ( البته به جز استفاده نکردن از Red Hatlol ) استفاده از برنامه هایی است که برای این موضوع گسترش یافته اند.

جدی ترین پروژه در حال انجام Linux-NTFS می باشد که در مورد این صحبت می کنم.

خیلی از نسخه های لینوکس مانند Mandrake, Debian, SuSE, Gentoo, Lindows and Caldera از NTFS پشتیبانی می کنند و معروفترین نسخه ای هم که از اون پشتی بانی نمی کند Red Hat می باشد.در مورد سایر نسخه ها مانند Slackware لطفا اگر کسی اطلاعی داره بگه .( آرمین بگو بابا )

 

اگر شما از کاربران Red Hat هستید و از RedHat 9 (Shrike), 8.0 (Psyche) or 7.3 (Valhalla), استفاده می کنید با نصب rpm مشکلتون احتمالا حل می شود.

و اگر باز هم مشکلتون حل نشد باید کرنل رو خودتون کامپایل کنید ، برای اطلاعات کاملتر به آدرس زیر مراجعه کنید :

http://linux-ntfs.sourceforge.net/info/compile.html


در مورد کامپایل کرنل این رو هم بخونید ( البته اگر وقت دارید ) Kernel HOWTO

 

 

و باز هم اگر نتونستید خوب از یک لینوکس دیگر استفاده کنید، مثل نسخه مورد علاقه من Mandrake .با اینکه خیلی ها فکر می کنند Mandrake نسخه خوبی نیست اما من باهاش راحتم.هم به جاش تمام امکانات حرفه ای رو داره و هم یک نسخه رومیزی کامل هست.آخرین نسخه اون هم 9.2 اومده که وقتی من از بتاش استفاده می کردم فارسی رو در رابط کاربر پشتیبانی می کرد.باید ببینم نسخه نهایی اون چطور هست.

 

در ضمن شما برای استفاده از  Linux NTFS در Red hat 9.0 بهتره که از آخرین نسخه کرنل استفاده کنید.برای دانلود کردن می تونید از آدرس زیر استفاده کنید:

http://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/updates/9/en/os/

 


امیدوارم مشکل خیلی ها رو حل کنه.

Linux-NTFS Project

Linux NTFS RedHat Page

NTFS FAQ (Frequently Asked Questions)


با استفاده از مقاله جلال رو حانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد