علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

ترفند برای دریافت ایمیل از سرور POP3

ترفند برای دریافت ایمیل از سرور POP3

حتما بین شما کسانی هستند که از سرورهای pop3 برای دریافت ایمیل استفاده کنند. واژه pop3 اختصار Post Office Protocol Version 3 است .معمولا دریافت ایمیل از سرورهایی که از پروتکل POP3 پشتیبانی می کنند به دو طریق انجام می شود : 1- از طریق نرم افزار ایمیل مبتنی بر وب 2- از طریق نرم افزارهای دریافت ایمیل همچون Outlook Express و Microsoft Office Outlook و Mozzila .
در صورتی که شما ایمیلها را با نرم افزارهای مدیریت ایمیل دریافت کنید . پس از دریافت هر ایمیل آن ایمیل از روی سرور شما حذف می شود . شما می توانید با یک تنظیم کوچک نرم افزار مدیریت ایمیل خود را به طریقی تغییر دهید تا نسخه ای از ایمیلی که با نرم افزار مدیریت ایمیل خود دریافت می کنید بر روی سرور باقی بماند . حتی این امکان را دارید تا تعیین کنید ایمیلهای دریافت شده برای چند روز روی سرور باقی بماند و بعد از آن پاک شوند. در اینجا روش کار را برای دو نرم افزار
Outlook Express و Microsoft Office Outlookبصورت مجزا شرح می دهیم:
1- در نرم افزار
Outlook Express
با توجه به اینکه این نرم افزار از ابتدا با تمام نسخه های خانواده ویندوز بوده معمولا بیشتر کاربران برای دریافت ایمیلهای خود از این نرم افزار استفاده می کنند. برای اینکه ایمیلها بعد از دریافت با این نرم افزار از روی هاست حذف نشوند از منوی نرم افزار منوی
Tools و بعد از آن Accounts را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود سر برگ Mail را انتخاب کنید تا اکانتهای ایمیلی که به اوت لوک معرفی کرده اید نمایش داده شود . سپس یکی از اکانتها را انتخاب کنید و روی Properties کلیک کنید سپس از سربرگ ها روی Advanced کلیک کنید در انتهای صفحه از قسمت تنظیمات Delivery در کنار گزینه Leave a copy of message on server تیک بزنید. همچنین اگر بخواهید بعد از مدتی ایمیل از روی سرور حذف شود می توانید کنار گزینه Remove From server after … days تیک بزنید و تعداد روزهایی که می خواهید پس از آن ایمیلها از روی سرور حذف شود را تعیین کنید. همچنین با تیک زدن در کنار Remove form server when deleted from Deleted Items تعیین می کنید که در صورتی که ایمیلی را حذف کردید و آنرا از باکس Deleted Items اوت لوک حذف کردید آن ایمیل از روی سرور حذف شود. در پایان روی ok کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

2- در نرم افزار
Microsoft Office Outlook
در اینجا روش کار در نرم افزار2003
Microsoft Office Outlook را شرح می دهیم در بقیه نسخه های این نرم افزار هم روش کار مشابه همین است. از منوی Tools گزینه Email Accounts را انتخاب کنید. در پنجره باز شده Veiw or change existing e-mail account را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید تا اکانتهایی که Microsoft Office Outlook معرفی کرده اید نمایش داده شود. سپس یکی را انتخاب کنید و روی change کلیکی کنید. در پنجره باز شده روی More setting کلیک کنید و از پنجره باز شده سربرگ Advanced را انتخاب کنید. در انتهای صفحه از قسمت تنظیمات Delivery در کنار گزینه Leave a copy of message on server تیک بزنید. همچنین اگر بخواهید بعد از مدتی ایمیل از روی سرور حذف شود می توانید کنار گزینه Remove From server after … days تیک بزنید و تعداد روزهایی که می خواهید پس از آن ایمیلها از روی سرور حذف شود را تعیین کنید. همچنین با تیک زدن در کنار Remove form server when deleted from Deleted Items تعیین می کنید که در صورتی که ایمیلی را حذف کردید و آنرا از باکس Deleted Items اوت لوک حذف کردید آن ایمیل از روی سرور حذف شود. در پایان روی ok کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

 منبع: google

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:06 ق.ظ http://www.shabshekan.blogsky.com/

سلام
وب مفید و جالبی داری خوشحال می شم به ما هم سر بزنی
امیدوارم موفق باشی

سلام
ولی نه از طرف من، از طرف برو بچه های علوم کامپیوتر
ما هم دوست داریم شما هم همواره با ما در ارتباط باشین.
داریم لینکتون تو وبمون میذاریم.
به امید موفقیت و.......
از لطفتون ممنونیم . حتما بهتون سر میز نیم.

تورنتو سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 06:06 ق.ظ http://www.character.blogfa.com

سلام وبلاگتون خوبه ولی اگه بچه هاتونو تشویق کنی بیشتر بیان و نظر بدن بهتره.
به وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر فریمان سر بزن آماده ی تبادل لینک هستیم اگه خواستین

از نظرون ممنون .
البته خیلی خوشحال میشیم که به شما سربز نیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد