علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

ویروس‌ها ویستا را آلوده نمی‌کنند!

مایکروسافت: ویروس‌ها ویستا را آلوده نمی‌کنند!



ابزار scripting جدیدی توسط یک نویسنده‌ی ویروس مورد هدف قرار گرفته، اما این ابزار جزئی از ویندوز ویستا نخواهد بود. مایکروسافت به دنبال عرضه‌ی ابزاری با نام Monad است تا آن را به عنوان بخشی از سیستم عامل بعدی ویندوز خود با نام کد Longhorn Server منتشر سازد که قرار است در سال 2007 وارد بازار شود.


Monad در نسخه‌ی نهایی ویندوز ویستا نخواهد بود. بنابراین ویروس‌های پنهانی آینده، این سیستم عامل را آلوده نخواهند ساخت. مایکروسافت در حال بررسی انتشار عمومی پنج نمونه از کدهای مخربی است که Monad را مورد هدف قرار داده‌اند. این ابزار ابتدا قرار بود در ویستا قرار گیرد.


Monad که با عنوان MSH نیز شناخته می‌شود، جایگزینی برای command shell نسخه‌های فعلی ویندوز است. Command shell به کاربران امکان می‌دهد تا به فرمان‌های مبتنی بر متن وارد گردند. Monad برای تسترها قابل دسترس است، اما نه به عنوان بخشی از نخستین بتای ویستا.


نمایندگان مایکروسافت گفته‌اند که Monad ابتدا به عنوان یک ویژگی از Exchange 12، انتشار بعدی سرور ایمیل مایکروسافت در نیمه‌ی دوم سال 2006 به بازار خواهد آمد. Monad از ویندوز سرور 2003، ویندوز XP و لانگهورن پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت می‌تواند Monad را به عنوان یک به روز رسانی سیستم عامل و یا add-on قابل دانلود منتشر کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد