علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

چگونه آدرس ایمیل دیگران پیدا کنیم ؟

چگونه آدرس ایمیل دیگران پیدا کنیم ؟

مواقعی پیش می آید آدرس پست الکترونیکی کسی را به هر دلیلی گم کرده اید وحالا دربدر دنبال نشانی ایمیل او می گردید ، تازه شماره تلفنی هم از وی ندارید ، زیاد نگران نباشید زیرا در صورتیکه فرد مورد نظر دارای نشانی ثبت شده پست الکترونیک باشد،ماشینهای تخصصی جستجوگر آدرس های ایمیل قادرند با دریافت اسم صاحب ایمیل دراعم موارد آدرس های پست الکترونیکی مربوط به آن را یافته ودر اختیار کاربر درخواست کننده قرار دهند . مهمترین ماشینهای جستجوگری که در این زمینه ما را یاری میکنند عبارتند از :

Infobel

این سایت یکی از قدیمیترین جستجوگرهای ایمیل در عرصه یwww  (وب) میباشد . پایگاهInfobel   را می توان از آدرس:         http://www.infobel.be        فراخوانی کرد .جالب اینکه با بهره گیری از امکانات این موتور جستجو، میتوان آدرس های پست الکترونیکی مورد نظر رااز سراسر دنیا پیدا کرد. در واقع شما با درج کردن داده های در دسترس مربوط به شخص مورد جستجو در صفحه اصلی سایت، تعیین میکنید که فرد مذکور در کجا و تحت چه شرایطی باید جستجو شود .(مثلا در کدام کشور، در کدام شهر)

همچنین به عنوان نتیجه  جستجو، سایتInfobel   این امکان را دارد تا نشانی پستی شخص مورد نظر را نیز برای شما ارسال کند . برای دریافت آدرس کامل پستی  اشخاص ، ابتدا باید کاربر یک ایمیل بفرستد تا آدرس ایمیل شخص مذکور ،برایش ارسال شود .

WhoWhere

سایت دیگری که برای یافتن آدرسهای پستی در اینترنت میتوان از آن استفاده کرد، WhoWhere میباشد . شما در پایگاهWhoWhere   با وارد نمودن اسم کوچک و نام فامیل افراد، میتوانید به احتمال زیاد آدرسهای ستی آنها ا دریافت کنید . در عین حال با انتخاب گزینه  advanced، میتوان حوزه جستجو را سفارشی تر نموده و مشخصات دیگری از افراد را از جمله محل سکونت و غیره را درج نموده و جستجو را راحتتر و سریعتر انجام داد . این جستجوگر از آدرس اینترنتی زیر قابل فراخوانی است :

http://www.whowhere.lycos.com          قابل ذکر است ، پس از یافتن موارد مورد نظر، آدرسهای پستی اشخاص مورد نظر در کنار اسامی آنها ظاهر شده و کاربر میتوان با کلیک کردن آدرسها، با صاحبان آنها تما س حاصل نماید.

Yahoo People Search

با استفاده از توان این بخش از سایت اینترنتی یاهو، برای یافتن آدرس پستی اشخاص ، از اسم، اسم فامیل  وحوزه(Domain)   آنها استفاده میکنیم . همچنین با استفاده از لینک advanced ، مانند مورد قبل، فرایند جستجو به صورت دقیقتر انجام می گیرد . جستجوگرYahoo People Search   از طریق آدرس           http://people.yahoo.com       قابل فراخوانی می باشد . ضمنا پس از پایان موفقیت آمیز فرآیند جستجو کافیست روی اسم مورد نظر کلیک کرده و پیغامی ارسال نمایید.

Netscape People Finder

جستجوگر People Finder محصول شرکت Netscape ، از این آدرس اینترنتی قابل فراخوانی میباشد:

http://home.netscape.com/netcenter/whitepages.htm    در صفحه اصلی این نرم افزار، کاربرمی تواند اسم، اسم فامیل ، محل سکونت و کد پستی اشخاص را جستجو نماید . ضمنا برای یافتن آدرس ایمیل شخص مورد نظر، در مقابل گزینهFind ، متنPhone Number/Street Address   را به Email Address  تغییر دهید.  

بعداز پایان فرآیند جستجوی افراد ، مورد جستجودر لیستی نشان داده میشود. در این حالت برای حفظ اطلاعات افراد مورد جستجو، کاربر میتواند به آنها پیام ارسال نموده وجواب دریافت نماید. البته این پایگاه جستجو قادر است برای ساکنین امریکا ، آدرسهای مورد نظر آنها را با جزییات کامل بر روی نقشه نشان  دهد .

امیدوارم با استفاده از مطالب فوق بتوانید با صرف حداقل زمان ممکن ودر اسرع وقت آدرس ایمیل فرد مورد نظرتان را بیابید.

 منبع: مجله دانش و کامپیوتر

  

 

 

 

  

 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد