علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

علوم کامپیوتر رامسر

وبلاگ دانشجویان علوم کامپیوتر رامسر

پردازنده گرافیکی جدید برای لپ‌تاپ‌ها












*پردازنده گرافیکی جدید برای لپ‌تاپ‌ها*


شرکت NVIDIA سه پردازنده گرافیکی جدید برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد


سرویس خبر شبکه آنلاین
شنبه 24 دی 1384


شرکت NVIDIA در جریان برگزاری نمایشگاه CES سه پردازنده گرافیکی جدید را به نمایش گذاشت. این پردازنده‌ها امکان انجام پردازش‌های گرافیکی سریع در کامپیوترهای لپ تاپ را فراهم می‌سازند.






سرویس خبر شبکه آنلاین - شرکت NVIDIA در جریان برگزاری نمایشگاه CES سه پردازنده گرافیکی (GPU) جدید را در معرض دید عموم قرار داد. این پردازنده‌ها از مدل GeForce و سری Go 7 به نام‌های Go 7800، Go 7600 و Go 7400 هستند که قابلیت‌هایی همچون پردازش‌های سه‌بعدی، رندر کردن تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا (HD)، کیفیت سینمای خانگی، و مدیریت پیشرفته مصرف برق را به بازار کامپیوترهای کیفی هدیه می‌دهند.


به اعتقاد دکتر جان پدی، رئیس شرکت تحقیقاتی Tiburon که در حوزه تراشه‌های GPU فعالیت می‌کند، شرکت NVIDIA طی سال گذشته در زمینه عرضه پردازنده‌های گرافیکی کیفیت بالا برای کامپیوترهای کیفی پیشرو بازار بوده است به طوری که اکنون کارآمدی GeForce G7 به ویژه پس از عرضه آخرین سیستم‌های اینتل و AMD، به تمام جنبه‌های بازار نوت‌بوک رسوخ کرده است.


سه پردازنده اخیر سری Go 7 در نوت‌بوک‌های رده اول به صورت OEM نصب خواهند شد و قرار است بلافاصله بعد از پایان نمایشگاه CES 2006 وارد بازار شوند. برای پردازش گرافیک و ویدئو در نوت‌بوک‌هایی که به درایوهای جدید HD DVD مجهز هستند نیز همین GPUها انتخاب شدند. این نوت‌بوک‌ها در نمایشگاه CES 2006 به نمایش گذاشته شده‌ بودند.


پردازنده‌های گرافیکی جدید همچنین از قابلیت سرعت بیشتر - مصرف کمتر در معماری سری GeForce Go 7 بهره می‌برند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد